Snorkelend naar het eind van de vakantie

31 juli 2017 - Guayaquil, Ecuador

Zondag 30 juli

DSCN0414DSCN0422Vroeg met de speedboot vertrokken, eerst naar een strandje waar uitleg gegeven werd door onze naturalist over meerdere daar voorkomende planten en dieren. Ook voor het eerst gehoord dat er daar vissen leven die eerst van het vrouwelijk geslacht zijn en later omgroeien naar het DSCN0446mannelijke. Dat zijn als het ware de via natuurlijke weg ontstane transgenders. De wereld zit toch weer ingewikkelder in elkaar dan je denkt. We zijn krabben, baby-haaien in een poeltje, de Galapagos katoenplant, enzovoorts tegengekomen met veel uitleg daarbij. Deze kraanvogel houdt het binnenhalen van de netten in de gaten.

DSCN0450DSCN0458Daarna naar Kicker-rock om te gaan snorkelen. 3 mensen gingen duiken met de bedoeling veel haaien te zien. De rest ging snorkelen.
DSCN0501DSCN0489Kicker-rock bestaat uit 2 grote rotspartijen met daartussen een smalle kloof waar we doorheen zwommen. Daar DSCN0465DSCN0525zijn we meerdere soorten haaien, schildpadden en zeeleeuwen tegen gekomen, mooie koraalwanden gezien en nog veel meer.

DSCN0539We kwamen onder water ook nog een gids tegen die poging doet om ons een octopussy aan te wijzen.

Al met al een prachtige vakantie gehad! Iedereen bedankt voor de leuke reacties!
Wij gaan de komende 2 dagen terug reizen. Tot snel weer ziens.
Helen en Gert

1. Ada:
    31 juli 2017
    Goede terugreis en bedankt voor de prachtige reisroman
    Ik heb genoten en jullie nog veel meer
    Liefs Tot ziens
  2. Jos bosma:
    31 juli 2017
    Jammer voo jullie, en ook een beetje voor mij, met mixed feelngs, want ik zal jullie avonturen missen maar ben ook heel erg blij als je straks weer heelhuids thuis bent. Een heel goede reis en tot spoedig! Xxxxxxxxxxxxx
  3. Riet en Harry:
    31 juli 2017
    Prachtig on op deze reis terug te kijken! Tot Gauw! Harriet.