Aankomst in Quito

14 juli 2017 - Otavalo, Ecuador

12 juli:

Weken lang regende het in Quito maar uitgerekend de dag dat wij aankwamen, is het er volop zon en 24 graden! Bij het vliegveld kijk je om je heen en lijkt het een beetje op Oostenrijk; overal bergen om je heen en 1 bergtop helemaal wit.Vanaf het vliegveld naar het hotel gebracht en daar 2 Ecuadoriaanse gebreide mutsen gekregen, ik hoop dat we ze niet te vaak nodig hebben.

1010843Het hotel heeft overal mooie kruip-door-sluip-door kamertjes met hier en daar patios's er tussen. Men heeft ons beloofd dat het mooie weer hier aanhoudt tot en met eind september, daarna gaat het weer regenen. Daar houden we ze aan.

13 juli:

Vandaag de hele dag Quito bekeken, een stad op een hoogte van 2800 meter en 2 miljoen inwoners. Begonnen in de oude koloniale stad. Naast de oude gebouwen bekeken en de Ecuadoriaanse Notre Dame beklommen te hebben,

10108491010878 1010859zijn we ook een muurtekening van de Ecuadoriaanse Bennie Jolink tegen gekomen:

Het is even wennen dat we als niet te lange Nederlanders met kop en schouder (ook Helen) boven de lokale mensen uit steken. Zijn allemaal erg aardig.

In de avond hebben we in een restaurant uitkijkend op de stad gegeten waarbij na zonsondergang een mooi uitzicht van lampjes te zien is.

1010900Morgen gaan we naar Otavalo waar we bij lokale mensen overnachten en onze eigen boontjes gaan doppen. Ze zullen daar wel geen internet hebben dus een volgende update zal wel niet voor zaterdagavond (in Holland zondagochtend) komen.

1010919

1. Eric en anita:
    14 juli 2017
    Hoi helen en Gert fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Ziet er goed uit. Veel plezier daar.
    Hier ook alles goed.
    Vandaag veel regen gehad maar de komende dagen wordt het steeds beter en warmer. Groetjes uit Doetinchem.
  2. Jos bosma:
    14 juli 2017
    Hallo, nou dat ziet er goed uit, wat een lichtjes, en ik maar denken dat het alleen maar bush was en gebakken cavia.en zijn de boontjes al gedopt? Xx