Dagje Otavalo en omgeving

15 juli 2017 - Otavalo, Ecuador

Zaterdag 15 juli

Om oma uit Hengelo gerust te stellen: met het eten is alles goed gegaan, Gert is namelijk een gemakkelijke eter. Ook het ontbijt was prima, we hebben nog geen cavia hoeven te eten .

Vanochtend door onze gids opgehaald en eerst naar een krater gereden (op 3000 meter) waarin zich een meer bevindt van ca. 1000 meter diep en waarin 2 eilanden van lava zijn gevormd.

101095510109411010942

Je kunt in 5 uur helemaal om het meer lopen, wij hebben 3 kwartier gelopen maar hadden er ook de hele dag kunnen doorbrengen.

1010949 je komt langs het pad allerlei zonnewijzer-achtige steen-opstellingen tegen waar je ook de kalender maand kunt aflezen. Hiernaast een maanwijzer waarbij je via de schaduw van het maanlicht kan zien welke maand het is. Het had ook een bowlingbaan kunnen zijn.

Volgende stop was in Cotacachi, een dorpje waar je alles van leer kunt kopen. Wij hebben voornamelijk naar mensen gekeken in een cafe waar ze allerlei speciale koffie hadden. Hier hadden we uitzicht op de kerk waar een dienst bezig was met open deur. Uiteindelijk ook het silhouet van het standaard oudere echtpaar hier uit de buurt:

101097010109711010967

Hierna naar een dorpje geweest waar alle lokale blaasinstrumentenwerden gedemonstreerd. Daarna was de waterval aan de beurt in het eucalyptusbos. Ik ging er met een gewone spijkerbroek in en kwam er met een moderne uit met een prachtig gat ter hoogte van de knie. Omhoog gekeken, doorgelopen, uitgegleden en val mooi opgevangen met rechter knie. Wij hadden deze dag een gids met lange paardestaart zoals de meeste mannen hier het kapsel hebben.

1010978                        1010982                 1010991

Aan het begin van de middag weer afgeleverd in een hotel midden in de binnenstad met een mooie binnenplaats met veel bloemen.

1020003

1. Ada:
    16 juli 2017
    Hoi jullie beiden,
    Prachtig wat jullie allemaal zien, leuk verslag met foto's,geniet er met volle teugen van!
    Zo'n moderne jeans is natuurlijk wel leuk, misschien was een leren uit dat dorpje handiger
    Prachtig die zonnewijzers en die meren, veel groen ,Ook bloemen?
    Zet 'm op voor de volgende trip
    Groeten uit Didam ada
  2. Anita Eric en marissa:
    16 juli 2017
    Als je bij de andere knie ook voor een gat zorgt ben je weer modern!
    Haha.
    Leuke verhalen en ziet er mooi uit.
    Geniet ervan!

Groetjes Eric, Anita en Marissa
  3. Jos bosma:
    2 augustus 2017
    Dit verhaal lees ik nu voor het eerst, helemaal gemist, daar snap ik niets van. Gelukkig is gert niet van honger omgekomen. Anders had ik niet zulke mooi verhalen gehad. Fijn dat je inmiddels weer thuis bent.