We zien een fractie van de Cotopaxi

17 juli 2017 - Cotopaxi, Ecuador

17 juli

Vanochtend met bewolkt weer op het paard geklommen. Voor Helen was een lama-broek ter beschikking, Gert kreeg een spannend tijgervelletje aan en een Zwitserse medereizigster een kamelendriekwartbroekje. Verder was iedereen afgekleed met een vrolijk dopje op het hoofd. Met onze Spaanstalige gids Juan voorop was het een vrolijke optocht. De gay-pride zou er jaloers op zijn!
10200661020128

Na een paar klinkerwegen kwamen we in het nationaal park Cotopaxi terecht waar we van 3500 naar 3900 meter zijn geklommen. Daar stonden we tussen 4 vulkanen in die door de bewolking niet even goed zichtbaar waren.

1020137

Ondertussen woei het hard boven en was het flink koud. Het is wel mooi te zien hoe de paarden zich daar niks van aan trokken en ons door allerlei soorten terrein meenamen.

1020117 1020118

De cotopaxi was slechts deels te onderscheiden in de wolken:

1020136
Na een indrukwekkende tocht van 2,5 uur weer terug bij de hacienda, 's-middags nog gewandeld in de buurt. Daarna was er nog steeds de vraag wie de moord heeft gepleegd. Ook was er het probleem dat nog niemand vermist is gemeld. Omdat lama's meer zien dan je denkt, hebben we die verhoord. Ook hebben we ze aan het praten proberen te krijgen met verleidelijk voedsel. Zoals je op de foto's kunt zien was de lichaamstaal duidelijk. Ze beriepen zich op hun zwijgrecht.

102016710201631020169

10201701020171

Uiteindelijk leverde dit niet de gouden tip op. In stijl van de dag wordt deze zaak voorlopig een cold case.

1. Jos bosma:
    18 juli 2017
    Hallo, wat een stoere paardrijders, joke zoe er jaloers op zijn, en wat een bizar landschap, hebben jullie geen last van de hoogte? Die designbroeken heb je daar echt wel nodig.(voor de kou bedoel ik). De lamas vind ik erg lief. En wat die moord betreft:wordt nooit meer opgelost, het geheim is meegenomen in het graf, links van de muur.