Eerste dag Galapagos eilanden

28 juli 2017 - Puerto Ayora, Ecuador

Donderdag 27 juli

(Ik hoop dat het over komt, we hebben slecht bereik hier)

Vanochtend vroeg opgestaan en om 9 uur op de Galapagos eilanden geland. Daarna met bus en ferry overgebracht naar Santa Cruz. Daar met de gids naar de highlands gereden waar de reuzeschildpadden leven.
10204421020448Er lopen ca. 1200 van deze schildpadden rond op Santa Cruz en 12000 op alle Galapagos eilanden bij elkaar. Ze worden tussen de 100 en 150 jaar oud. Je komt ze bij 1020450bosjes tegen, sommigen hangen rond in de wellness, b.v. de modderbaden (zoek de kop van de schildpad). Je moet er niet 1 op straat doodrijden want dan krijg je € 15.000 boete.

10204611020469In de tijd van vulkaan-uitbarstingen koelde de buitenkant van de lava af en hardde uit. Binnenin bleef de lava stromen totdat alles was weggelopen en lavatunnels waren ontstaan. In deze tunnels kun je 1020470nu lopen.

10205021020505Ons hotel ligt aan de boulevard van Puerto Ayora. Op weg naar de visafslag kwamen we de 10205071020511eerste leguanen tegen op straat. Bij de visafslag waar de gevangen vis binnen komt, staan er meerdere liefhebbers te kijken of ze bij het schoonmaken van de vis nog een hapje meekrijgen. Dat is vaak wel het geval. De zeehond heeft de beste plek, de pelikanen wachten op wat grotere afstand.

10205381020527Daarna naar het Charles Darwin Research Center gegaan waar een standbeeld staat van de 22-jarige Darwin toen hij op 22 jarige leeftijd op Galapagos aankwam. Hier op dit instituut is lonesome George in 2012 overleden. Hij was de laatste reuzeschildpad van een zeer grote soort. Met zijn dood is dit soort uitgestorven. Hij is in opgezette vorm

nog te 10205331020525bezichtigen in een vitrine.
Ook andere leguanen kom je hier tegen.

Zoals je op een foto kunt zien hebben ze ook kleine schilpadden met een rugnummer. Daarmee wordt een bingospel ontwikkeld dat, wat betreft tempo, ook door de zeer oude medemens gevolgd kan worden. Als de schildpadjes ouder zijn, worden ze weer in de natuur uitgezet.

1020543

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Riet en Harry:
    28 juli 2017
    wat fantastisch,Har is van plan net zo oud als de schilpadden te wooden!!! HIer is het weer pet !Maak maar een Boek van deze reis .lijkt me Prachtig.groeten Harriet,Wilma.
  2. Jos bosma:
    28 juli 2017
    Nou, je komt daar op straat wel wat anders tegen dan hier in hengelo, haaien zijn er wel, maar dan in andere vorm. Geniet er nog maar van, want de tijd vliegt om. Xx wat een leuke fotos!
  3. Ada:
    28 juli 2017
    Opnieuw, geweldig , wat een andere wereld.
    Blijf genieten en vooral ook schrijven
    Liefs ada